s o r a - soar high like the sky ☁

空 . s k y ♥ きっと一緒だよね. surely we'll be together

This or That? ♥

Publicerad 2016-01-18 23:28:00 i Everyday Thoughts ☁, Personal ☁,

Hittade en lista hos Emma. Har lite brist på foton nu, och inte för att jag tror någon läser, så tänkte jag att jag kunde roa mig med den här en stund.

THIS OR THAT?
1. Choklad eller vanilj? Choklad.
2. Häagen Daazs eller Ben&Jerry? Har faktiskt bara smakat Ben och Jerry's. Men ska testa Häägen Daazs någon gång. :)
3. Twitter eller Facebook? Är en inbiten facebooknörd... Tyvärr. Har inte riktigt förstått mig på twitter.
4. The Simpsons eller Family Guy? Haha, this or that? Don't make me choose, honestly. Älskar båda serierna eftersom de driver med samhällstrukturerna.
5. Pannkakor eller våfflor? American Pancakes in my ♥. Men tycker om våfflor också. ♥
6. Solsemester eller skidsemester? Jag är ingen skidåkare, men jag är inte sådär överförtjust i solbränna heller. Lagom är bäst.
7. Tv-serier eller filmer? Haha, böcker! Men både och annars.
8. Pixar eller Dreamworks? Båda är ett självklart val för mig. 
9. Frankrike eller Italien? Jag har varit i Italien och älskade det. Skulle vilja besöka Frankrike också. ♥
10. Dr Pepper eller Mountain Dew? Dr. Pepper. Always.


FAVORIT...
11. Film? Lord of the Rings - trilogin lyckades väldigt bra med att imponera och göra lika stort intryck på mig som böckerna gjorde. De är självklara favoriten. Men Titanic och Harry Potter - filmerna har lika stor betydelse för mig.
12. Låt? Haha, ja, alltså. Jag kan inte komma på en specifik favoritlåt. Jag har många.
13. Artist? Just nu? Girls Generation (KPop). Sen 2009. Har dock lyssnat på KPop och JPop sen 2006.
14. Svensk? Du menar en favoritperson? Finns många människor jag tycker om, men nationalitet bryr jag mig inte om.
15. Blogg? Haha, jag följer inga bloggar sådär slaviskt. Jag kollar bara runt, men det finns massor av fantastiska bloggar jag förmodligen inte upptäckt än. ♥
16. Glassmak? Chokladglass forever in my ♥.
17. Skådespelare? Johnny Depp, helt klart! Alan Rickman var en fantastisk skådespelare också. ♥
18. Maträtt? Pizza. The answer is always pizza. ♥
19. Färg? Grön. ♥
20. Stad? Haha, ja, jag har inte varit till så många städer, så har nog ingen favorit. Men finns många städer jag skulle vilja besöka.

DRÖM...
21. Jobb? Författare! :)
22. Man? Haha, en som får mig att skratta då.
23. Resa? Haha, just nu, när jag sitter här i den inbitna vinterkylan och en lägenhet som håller cirka 16 grader inomhus... Skulle inte tacka nej till att åka till Spanien en vecka eller två.
24. Bil? Haha, bil som bil?
25. Hus? Ett lantligt hus. Inte traditonellt svenskt, utan kanske lite mer engelskt eller amerikanskt. Med en gazebo och ett stort, lantligt kök.

FRÅGOR
26. Vilken kvinnlig kändis hade du helst haft som syster? Ingen. Jag trivs med de systrar jag har, även om vi är olika.
27. Hur många länder har du varit i? Sverige, Norge, Finland och Italien.
28. Vad beställer du på Mc Donalds? Cheeseburgare är favoriten. Och Chili Cheese tops.
29. Vad skulle du döpa din dotter om du hade en? Bra fråga. 
30. Vad skulle du döpa din son om du hade en? Svarar samma här.
31. Vilka parfymer använder du? Just nu så använder jag en jag fick av Emma i julklapp. Creme Caramel heter den. Den luktar farligt gott, nästan så man överanvänder den. ♥.
32. Vilken var din favorit tv-show när du var barn? Sailor Moon, Pokémon, Silverfang, My Little Pony Tales, Luftens Hjältar... Alltså, listan kan bli lång.
33. Har du läst; Harry Potter, the Hunger Games eller Twilight-serien? Har läst Harry Potter och Twilight. Jag har Hungerspelen hemma, men har inte börjat läsa de böckerna än.
34. Vilka språk, förutom ditt modersmål, vill du vara flytande i? Är redan flytande i Svenska och Engelska, men skulle vilja kunna Japanska och Koreanska flytande! Men skulle vilja kunna flera språk! 
35. Är din pappa skallig? Nej, men han är korthårig.
36. Bästa snabbmatskedjan? Max. .
37. Har du några husdjur? Jag har en katt. ♥
38. Var i Sverige hade du helst bott? Jag är född i Västerbotten, Lappland. Jag kommer alltid stanna i Norrland så länge jag bor på svensk mark.
39. Vilken är den godaste Ben & Jerry smaken? Chocolate Chip Cookie Dough. ♥
40. Titanic eller The Notebook? Both. ♥
41. Äter du frukost varje morgon? Jag försöker. :)
42. Hur många gånger har du varit på sjukhuset? Bra fråga, det vet jag inte.
43. Har du någonsin sett Hitta Nemo? Haha, fler än en gång.
44. Minns du oftast dina drömmar på morgonen? Ja, oftast. Visste ni att om man vaknar av en dröm mitt i natten och inte orkar skriva ner den så kan man dricka ett glas vatten innan man går och lägger sig. Då ökar chansen att man minns drömmen när man kliver upp på morgonen. Det har funkat för mig i alla fall.
45. Vilken te smak gillar du bäst? Earl Grey, Blueberry Muffin, Caramel, Strawberry and Cream. Te generellt.
46. Hur gammal var du när du fick reda på att tomten inte var verklig? Jag minns att jag ryckte av skägget på en mask mamma hade köpt när jag var fyra, så förmodligen då.
47. Har du en tumblr? Haha, ja. Här.
49. 5 bästa svenska tv-programmen som sänds i höst? Jag tittar faktiskt knappt på tv. Har inte ens några tv-kanaler. Ingen tv heller, för den delen. Håller mig till Netflix och Viaplay. :)
50. Om du hade vunnit 100 miljoner, vad hade du gjort? Jag hade betalat av mina skulder, min familjs skulder, gett en miljon till varje invånare i Sverige, sparat kanske 2 miljoner själv, köpt ett hus, sen donerat resten till välgörenhet.

Tror många säger att de skulle kunna göra något sånt här när de aldrig haft så mycket pengar, men jag är sån person i hjärtat. Jag vet själv hur det är att vara utan pengar, så skulle jag kunna ge en miljon till varje person så hade jag gjort det. ♥

Kommentarer

Postat av: EmmaJ

Publicerad 2016-01-25 20:19:48

NU KOMMER DET BAJS ÄR DIN FAVORIT LÅT! hahaha! nej då!

Klart man läser listan Elin :)

Svar: Haha, det är INTE min favoritlåt. Mupp. ♥ ♥
sora.webblogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela